Το GTA 6 ενδέχεται να διαθέτει ακόμη πιο «έξυπνους» NPCs!

Το GTA 6 ενδέχεται να διαθέτει ακόμη πιο «έξυπνους» NPCs!

Μπορεί να μην έχουμε τίποτα χειροπιαστό αναφορικά με το GTA 6, ωστόσο κάτι μας λέει ότι η Rockstar εδώ και αρκετό καιρό εργάζεται πάνω στην ανάπτυξη της συνέχειας του δημοφιλούς game που έχει κυριολεκτικά σπάσει τα… ταμεία, καταρρίπτοντας κάθε ρεκόρ. Όπως αντιλαμβάνεστε, η Take-Two και η Rockstar κρατούν την ανάπτυξη του νέου Grand Theft Auto ως επτασφράγιστο μυστικό, παρόλα αυτά ανά τακτά χρονικά διαστήματα έρχονται στο φως ορισμένες ανεπιβεβαίωτες φήμες από καλά πληροφορημένες πηγές, οι οποίες μας βοηθούν να σχηματίσουμε μια πρώτη εικόνα για το πολυαναμενόμενο sequel. Μία από αυτές έχει να κάνει και με τους NPCs (non player characters), δηλαδή τους χαρακτήρες, οι οποίοι «κατοικούν» στον κόσμο του παιχνιδιού και είναι «ελεγχόμενοι» από την τεχνητή νοημοσύνη.

Ένα διαχρονικό στοιχείο του open-world gameplay των Grand Theft Auto είναι ότι ο κόσμος τους «κατοικείται» από εκατοντάδες (μπορεί και χιλιάδες) NPCs, οι οποίοι συνυπάρχουν μαζί με τον παίκτη και αλληλεπιδρούν μαζί του. Σύμφωνα λοιπόν με μια πατέντα που κατοχυρώθηκε από την Take-Two τον περασμένο Οκτώβριο (και εντοπίστηκε από ορισμένους παρατηρητικούς gamers), η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από το πετυχημένο gaming franchise κατοχύρωσε ένα «σύστημα – μέθοδο για τη δυνατότητα εικονικής περιήγησης σε ένα gaming περιβάλλον». Στις σημειώσεις της εν λόγω πατέντας αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι οι συμβατικές παλαιότερες τεχνολογίες προσφέρουν ελάχιστους πόρους στα χέρια των developers που θέλουν να «γεμίσουν» τους εικονικούς κόσμους που δημιουργούν με περισσότερη ζωντάνια και ρεαλισμό. Σε ένα οποιαδήποτε GTA game (αλλά και στους περισσότερους open world τίτλους), οι NPCs κινούνται με βάση συγκεκριμένα scripted μοτίβα που δρουν με περιοριστικό τρόπο. Για παράδειγμα, οι NPCs συνηθίζουν να οδηγούν με την ίδια ταχύτητα ή να ακολουθούν προκαθορισμένα μονοπάτια και σε γενικές γραμμές να κάνουν τα ίδια πράγματα στη βάση μιας επαναλαμβανόμενης και προβλέψιμης λογικής.

Ωστόσο, με την προαναφερθείσα τεχνολογική πατέντα η Take-Two και η Rockstar επιχειρούν να αλλάξουν την απαρχαιωμένη φιλοσοφία που ισχύει σε πολλά open-world games και χρησιμοποιώντας τη δυναμική της τεχνητής νοημοσύνης (χωρίς περιορισμούς στο software και στο hardware) να καταστήσουν τους NPCs πιο έξυπνους, αλλά και περισσότερο πιο κοντά στην πραγματικότητα. Φανταστείτε ένα εικονικό gaming περιβάλλον όπου χιλιάδες Α.Ι. controlled χαρακτήρες, διαθέτουν τη δική τους ξεχωριστή προσωπικότητα και με τις πράξεις τους καθορίζουν και δίνουν real-time μορφή στον κόσμο που ζουν virtually. Για παράδειγμα, σε ένα μελλοντικό GTA, ένας NPC που αισθάνεται «καλός οδηγός» μπορεί να επιλέξει εναλλακτικές διαδρομές, ενώ ένας άλλος που συνηθίζει να οδηγεί πιο συντηρητικά, ενδέχεται να ελαττώνει ταχύτητα όταν πέφτει το φως του ήλιου.

Η Rockstar μας έχει αποδείξει πολλές φορές στο παρελθόν ότι είναι ίσως η μόνη εταιρεία ανάπτυξης που μπορεί να διαχειριστεί με τόσο μεγάλη επιτυχία open world κόσμους. Για αυτό και όποτε τελικά κυκλοφορήσει το GTA 6 (δυστυχώς δεν το βλέπουμε να συμβαίνει πολύ σύντομα, καθώς δεν έχει καν επιβεβαιωθεί επισήμως), δεν χωράει αμφιβολία ότι θα είναι ένα τεράστιο «επίτευγμα» για τη βιομηχανία του gaming.

Share this post